Dengan Nama Allah,yang tidak memberikan mudarat sesuatu di bumi dan juga di langit dan dia maha mendengar lagi maha mengetahui..

Breaking News

Pages

Sunday, February 11, 2018

Health Therapy Jus

Kelebihan dan kebaikan Health Therapy Juice.

Bismillahirahmanirahim, Dalam sebulan lepas luruh hati saya dan perasaan sedih apabila ibu saya mengadu bahawa lutut dia mula rasa sakit , dengan faktor umur 66 tahun dan juga berat badan yang mula meningkat , saya tahu simptom Osteoarthritis ( Apakah itu Osteoarthritis )sudah mula menggangu kualiti kehidupan ibu saya. Sebagai Physiotherapist bermacam cara saya lakukan bagi membantu ibu saya yang tercinta , senaman untuk masalah OA dan juga latihan renggangan secara rutin sedikit sebanyak membantu mengurangkan masalah yang dihadapi ibu saya ini. Saya cuba mencari ikhtiar apakah permakanan tambahan yang boleh membantu dan juga mengurangkan masalah radang Sendi ini. Selain pembacaan saya serta kajian saya tentang bahan yang dipanggil Bioflavinoid ini , terdetik hati saya untuk mencuba pemakanan tambahan yang boleh membantu ibu saya Bioflavonoid vs Radang (Inflamasi)

Dalam mencari produk serta pemakanan tambahan yang sesuai untuk ibu saya , saya terdetik untuk mencuba sendiri serta memberikan ibu saya satu produk makanan tambahan yang diformulasikan oleh MARDI yang dipanggil Health Therapy ,Keluaran syarikat tempatan bumiputera BLACK G SDN BHD bersama koleberasi dengan MARDI , saya amat tertarik apabila membaca artikel keluaran Akhbar sinar harian (http://www.sinarharian.com.my/bisnes/produk-black-g-dibangunkan-secara-r-d-bersama-mardi-1.754705)
Antara Kelebihan dan juga manfaat yang dapat dalam produk ini ialah 

  • Dihasilkan secara kajian saintifik oleh Pihak MARDI .
  • Pengsijilan Status HALAL dari Jakim
  • Tidak Dijual secara mudah kerana syarikat Black G amat mementingkan Kualiti Produk dan ianya bukan lah dijual secara terbuka tanpa pemahaman kepada Produk.
  • 100% syarikat Muslim Bumiputera
  • Bahan Aktif seperti Black Gingger, Grape Seed Extract dan Madu
  • Mengandungi Khasiat Tinggi Oksidan 
  • Membantu mencegah kerosakan sendi terutama , lutut , bahu dan juga Pinggang
  • Membantu pelancaran pengaliran Darah
  • Melambatkan proses penuaan 
  • Mencegah Osteoporosis 
Sebagai ahli fisioterapi , saya menekankan aspek bahawa ianya bukan lah ubat yang boleh menyembuhkan tetapi saya percaya ianya merupakan makanan tambahan atau alternative consumable yang sedikit sebanyak membantu ibu saya mengatasi masalah osteoarthritis ini , kerana saya percaya pemakanan seimbang bagi peringkat warga emas amatlah penting ini kerana kadar serapan nutrisi pada badan mereka semakin kurang maka pemakanan tambahan seperti diatas sedikit sebanyak amat membantu dan juga mengurangkan gejala radang sendi ini , alhamdulillah dengan izin Allah serta ikhtiar dan istiqamah saya untuk melihat kesihatan ibu saya ini , Allah menggerakkan hati saya untuk memberikan ibu saya mencuba produk makanan tambahan hasil penyelidikan MARDI ini , dan hasilnya dengan pengambilan yang konsisten , sekarang ibu saya mampu melakukan kembali rutin harian seperti biasa dan yang paling penting dia mampu melakukan amal ibadat dengan mudah tanpa rasa sakit pada bahagian sendi lagi. Wallahuaklam.



Jika anda berminat dan juga untuk mencuba 
anda boleh whatsapp kepada saya di - 0167486142

Tak rugi untuk mencuba kerana kesan pengambilan Jus Health Therapy ini inshaAllah memberikan kesan yang positif kepada Pengambilan yang Konsisten . Ini adalah melalui Pengalaman saya Sendiri.



0 Comments:

Another Blogers