Dengan Nama Allah,yang tidak memberikan mudarat sesuatu di bumi dan juga di langit dan dia maha mendengar lagi maha mengetahui..

Breaking News

Pages

Thursday, May 28, 2015

Kenapa Saya menulis Blog ini...

Alhamdulillah di Hari Jumaat yang Mulia ini dan lagi beberapa minggu sahaja lagi Bulan Ramadhan Bakal tiba , tak sabar rasanya nak berjumpa dengan ramadhan, semoga Allah memberi kesempatan buat kita untuk berjumpa dengannya...

Saya dalam bidang fisioterapi ini lebih dari 14 tahun , masih mentah lagi berbanding dengan guru guru saya , senior saya  ,terlintas di hati saya pada tahun lepas saya didatangi pesakit yang memerlukan info dan juga pemahaman tentang permasalahan mereka,

Bidang perubatan amat kompleks dan banyak makna makna perubatan yang agak sukar untuk masyarakat memahami , ia betul di internet terlalu banyak lambakan sumber informasi yang ada tetapi ianya terlalu detail dan juga banyak didalam bahasa inggeris,
apabila saya berjumpa dengan pesakit pesakit saya kadang kadang mereka tak faham apa yang dipercakapkan oleh DR dan Bagi fisioterapi sendiri juga menghadapi masalah untuk memberitahu dengan jelas..

saya tidak katakan blog saya ini jelas dan detail tetapi saya cuba adunkan info info yang ada di alam maya , pengalaman saya dan juga pandangan pandangan sahabat saya agar ianya dapat dikongsikan dengan masyarakat .

saya juga ingin menukarkan persepsi atau tanggapan masyarakat bahawa bidang fisio adalah bidang tukang Urut, sebenarnya ianya merupakan salah satu cabang kami tetapi bidang fisioterapi ini merupakan bidang pemulihan dimana tujuan adalah memaksimumkan kondisi pesakit kearah normal. Ilmu milik allah ini amat luas dan yang ada pada saya amat amat kecil dan perlu ditambahkan lagi..

Ada rakan rakan bertanya kenapa tak buat dalam bahasa inggeris kan senang untuk diterangkan , ye ianya betul tetapi bagi saya tak salah jika saya adunkan dalam bahasa ibunda saya ini , kerana target saya bukan hanya bagi mereka yang faham berbahasa inggeris tetapi lebih kepada masyarakat dan juga saya berharap agar ilmu ilmu ini boleh dikongsi dan difahami...

Insha Allah , saya pun masih baru dalam dunia blogers ini , dan saya nampak ianya sebagai medium bagi saya berkongsi dengan masyarakat tentang apa itu fisioterapi....

wassalam...

0 Comments:

Another Blogers